פארק יקום. משמורת נחל פולג לשמורת שער פולג

אחרי 420 מ' מסתעפת ימינה דרך המובילה להרחבת קיבוץ יקום, ואילו לפנינו מימין נמצא מבנה כורכר ציורי סימון "שקוף" שני פסים לבנים ללא פס צבע ביניהם מפנה מהשביל הראשי ימינה, לעבר מערה חצובה בסלע הכורכר, ששימשה כרפת הראשונה של אודים הישנה
נמשיך בשביל השחור וניכנס לחורשת אורנים חוף השרון, trust Moovit as the best app for public transit

פארק יקום ושמורת פולג

ברשות הקיבוץ מבני תעשייה, מסחר ומשרדים המנוהלים על ידי הקיבוץ.

לצד התל מצטלבים כמה שבילים
נחל פולג
למקום נקבע השם "יקום" על ידי
How to get to פארק יקום in מ.א. חוף השרון by Bus or Israel Railways
לאחר הפיקניק התחילו לצעוד בשביל עפר נעים החולף לצד צמחיית נחלים סבוכה, לגדות האגם
לאחר כ- 150 מטרים מהכביש, מגיע השביל המסומן לשדרת אקליפטוסים בגבול הדרומי של פארק יקום המגודר נחצה שוב קטע מהגבעות ודרך שדרת אקליפטוסים נוספת נצא מזרחה לגבול מטעי קיבוץ יקום
בצד הצפוני של החורשה נמצאים שני מבני כורכר ציוריים ששימשו לשאיבת מים מהנחל הסמוך המבנים מגודרים והכניסה אליהם כיום אסורה כל אלה יוצרים חגיגת טבע אמיתית

פארק יקום ושער פולג

בשנה זו רכש הקיבוץ מפעל והחל לעסוק גם ב.

שירותים למטיילים: בתחילת המסלול - תחנת דלק ומגרש חנייה
פארק יקום
בנקודה זו נפנה שמאלה ונרד לתחנת שאיבה בעיקול נחל פולג
The שאטל is the last Shuttle that goes to פארק יקום in מ
טיול קליל ומענג לכל המשפחה — בכל שמורה בנפרד, או בשתיהן יחד! הפירצה היא המקור לשמו של נחל פולג, וגם בתקופה הצלבנית הוא נקרא "נחל הסלע המבותר" מגיעים לכניסה למכון, נכנסים לחניון הרכב שמצפון לו,
פארקים בטבע — נמצאים מחוץ לעיר וכוללים בעיקר שבילי הליכה בטבע בין עצים ושיחים, חניונים ושטחים מוסדרים לעשות על האש בחזרה מהמסלול, לבאים מכיוון גוש דן, בצומת שאחרי הכיכר, יש להמשיך ישר בכביש שירות ממזרח לכביש החוף, ולנסוע בכביש זה עד מחלף שפיים שם פונים ימינה, עוברים במעבר תחתי ואחריו בכיכר פונים שמאלה ויוצאים לכביש החוף לכיוון דרום מרחק הנסיעה בכביש השירות - 3

פארק יקום ושמורת פולג

המשיכו עם הסימון השחור לטיפוס קליל על רכס הכורכר עד לנקודת תצפית מוגנת במעקה בטיחות שבה תוכלו ליהנות מנוף מקסים לכיוון מטעי הסביבה, נחל פולג ועוד.

פארק יקום ושער פולג
מראש הרכס תוכלו גם לראות מצפון את היישוב אודים, ומצפון-מערב את נתניה הנושקת לחוף הים התיכון
יקום (קיבוץ)
נוף הנחל מהתל מרשים במיוחד
How to get to פארק יקום in מ.א. חוף השרון by Bus or Israel Railways
שמות אחרים שהוצעו על ידי החברים היו "פלגים", "אשלים", "גבעים" ו"שער-ים"